×

WE HELPEN U GRAAG

1 Bel 0478/88.75.68
Maandag tot Vrijdag
09:00 - 19:00
2 Stuur een E-Mail
We e-mailen of bellen
u steeds zo snel mogelijk!

BOOST UW BUSINESS

We ontdekken samen hoe uw business
snel kan groeien via het internet.
Maak een vrijblijvende afspraak!
0478 88 75 68 - E-MAIL
  • SUPPORT

Snelweb Design

Snelweb Design

Snelweb Design staat voor 15 jaar ervaring, tijdloze en moderne designs, vlotte samenwerking en hoge Google-resultaten.


T 0478 88 75 68

Email: contact@snelwebdesign.be

Snelweb Design
P. Parmentierlaan 135 2/1, Knokke

Open in Google Maps
  • WELKOM
  • AANBOD
  • WERKWIJZE
  • PORTFOLIO
  • GOOGLE
  • BLOG
  • PRIJSIDEE
GRATISOFFERTE

Een nieuwe website maken – Vermijd deze 10 fouten

Bruno
donderdag, 14 februari 2019 / Gepubliceerd in SEO, Web-creatie, Web-inhoud

Een nieuwe website maken – Vermijd deze 10 fouten

  • Share
  • Tweet
  • Share
  • Pin
  • Email

Een nieuwe website laten ontwikkelen is altijd een flinke uitdaging. De meeste ondernemers onderschatten ook de valkuilen bij het laten maken van een nieuwe website. Heb jij plannen om een nieuwe website te lanceren? Let dan zeker goed op. Als je onderstaande valkuilen vermijdt, dan ben je al goed op weg!

Zullen we jou begeleiden?

 

Joepie, een nieuwe website (deel 1)

Vergeet vooral niet dat jouw nieuwe website slechts een onderdeel is van je strategie. Vergeet dus vooral niet heel helder te maken hoe jouw website past in je digitale strategie, meer nog, in je algemene strategie. Wat wil je bereiken? Hoe ga je dat doen? En vooral, hoe past jouw nieuwe website in dat plaatje?

 

Vertrek vanuit je bezoekers, je toekomstige klanten

Ja, je wil wat vertellen. En ja, wat je te bieden hebt is heus wel boeiend. Maar bezoekers surfen langs jouw nieuwe website om binnen de kortste keren te weten of jij biedt wat zij zoeken. Informatie, een dienst, een oplossing voor hun probleem.

Als je vertrekt vanuit dat standpunt, dan kan je netjes uittekenen hoe bezoekers door jouw website zouden moeten surfen. Teken de structuur van jouw nieuwe website uit vanuit die optiek. Alles wat daar maar matig in past – zoals de geschiedenis van jouw bedrijf – mag er dan wel in, maar het mag niet in de weg staan van dat ideale parcours van jouw website-bezoekers.

 

Een re-design van je website? Bepaal je strategie!

Heb je al een website en wil je graag een nieuwe website? Een re-design? Begin de oefening dan alvast met het hoofd lekker schuin te houden en eens diep na te denken over je strategie.

Wat is het doel van de nieuwe website, de re-design? Wat moet er verbeterd worden ten overstaan je huidige website? Bepaal ook hoe je gaat meten of jouw nieuwe website beter presteert dan de huidige. En werk in detail de strategie uit om jouw doel te bereiken.

Plak dus nooit gewoon de teksten van je oude website in jouw nieuwe website. Oude wijn in nieuwe zakken smaakt zeker niet beter …

 

Ga niet overhaast te werk

Uiteraard wil je zo snel mogelijk over je nieuwe website kunnen beschikken. Je hebt een schitterend idee en dan moet het snel gaan. Maar net daar ligt een grote valkuil. Laat gerust de nodige tijd tussen idee en het live gaan van jouw nieuwe website.

Elk aspect van het ontwikkelingsproject verdient immers de nodige aandacht. Er is de idee-vorming, de strategie-bepaling, de structuur-tekening, het ontwikkelen van de lay-out, het schrijven van teksten en het zoeken van de juiste beelden. En zo is er nog veel meer waar je moet op letten.

Dit is een aspect waar ik bij de ontwikkeling van een nieuwe website steeds op wijs. Haast en spoed is zelden goed! Kwaliteit gaat altijd boven snelheid. De kunst bestaat er in het juiste evenwicht te vinden.

 

O wat een mooi design

Ja, uiteraard wil je dat jouw nieuwe website er leuk uit ziet. Dat hij zich qua design duidelijk onderscheidt van de rest. En uiteraard is dat belangrijk. Maar vergeet vooral niet: de inhoud van je nieuwe website is oneindig veel belangrijker dan de lay-out.

Zorg vooral voor een eenvoudige, heldere navigatie en een goed geplande ‘customer journey’. De vormgeving bouw je daarrond, niet omgekeerd!

 

Denk mobiel

Google is zeer duidelijk. In de zoekmachine wordt de voorkeur gegeven aan websites die perfect aangepast zijn voor smartphones en tablets. Met andere woorden, websites die dat niet zijn worden minder prominent getoond in de zoekresultaten.

En toch vertrekken veel webdesigners nog altijd van een design op groot scherm om daarna te kijken of ook op kleinere formaten alles leuk weergegeven wordt. Terwijl het eigenlijk bijna omgekeerd zou moeten zijn!

 

Hou de zoekmachines te vriend

Wil je gevonden worden? Denk dan goed na over zoektermen. Op welke zoektermen wil je echt wel gevonden worden. En ontwerp de tekst-structuur van jouw web-pagina’s rond deze zoekwoorden.

Heb je al een website? Trek dan de nodige lessen uit de huidige scores. Gebruik daarbij alle informatie die je kan vinden. Bijvoorbeeld vanuit Google Analytics.

En vergeet ook niet dat jouw oude web-pagina’s nog in de zoekmachines zitten. Wat betekent dat je niet mag vergeten de zoekmachines (Google dus) op te leiden opdat mensen die jou vinden via de niet meer bestaande oude pagina’s toch lekker op jouw nieuwe website terecht komen!

 

Hou je pagina’s lekker snel

Vrij snel is eigenlijk te traag. Pagina’s moeten supersnel inladen, anders zijn je bezoekers weg. Het zal je niet verbazen, ook Google vindt laadsnelheid een belangrijk criterium.

Let dus vooral op het gewicht van de afbeeldingen. Jaag ze misschien ook door een zogenaamde compressor.

Let ook op de laadsnelheid van de gebruikte scripts. Hoe lichter, hoe sneller. Hoe sneller, hoe beter.

 

HTTPS – een beveiligde omgeving

Je vraagt je af hoe het mogelijk is, maar toch worden er nog altijd nieuwe websites gelanceerd die niet op een beveiligde omgeving (HTTPS) gehost worden.

Daar is een zogenaamd SSL-certificaat (Secure Socket Layer) voor nodig. Soms is dat inbegrepen in de prijs van de hosting, in andere gevallen moet je daarvoor extra bijbetalen.

Een dergelijk SSL certificaat zorgt voor de “S” in HTTPS en verzekert dat dat alle gegevens op een beveiligde manier over het internet gestuurd worden.

Niet alleen is een website met een SSL-certificaat veiliger voor bezoekers, maar ook Google is daar zeer gevoelig voor. Websites die niet op een HTTPS-omgeving staan worden sterk gepenaliseerd in de zoekresultaten.

 

Joepie, een nieuwe website (deel 2)

Jouw nieuwe website lijkt klaar. Hij kan live. Het juiste moment om even tevreden achterover te leunen met een goed glas. Maar opgelet, dan begint het werk pas. Een goede website leeft immers en wordt inhoudelijk doorlopend aangepast en up-to-date gehouden.

Je volgt uiteraard ook constant de bezoekersstatistieken en de conversiepercentages op en verbetert de structuur en de inhoud waar nodig.

 

Samengevat

Orden gerust al zelf je ideeën voor je met een webdesign-bureau aan de slag gaat. En werk daarna zeer nauw samen doorheen het hele traject.

Dat is overigens mijn standaard aanpak. Snelweb Design werkt niet vóór jou, maar met jou aan je nieuwe website.

Erover babbelen? Vraag gerust een vrijblijvend gesprek!

  • Share
  • Tweet
  • Share
  • Pin
  • Email

Nog enkele interessante artikelen

Strooi met emotionele beloningen
En nu nog afbeeldingen vinden …
Inhoud? Je kan niet streng genoeg zijn!

CATEGORIEËN

  • Marketing
  • SEO
  • Web-creatie
  • Web-inhoud

Gratis E-Boek

Wil je het gratis E-Boek ‘De ultieme Web-Design gids‘ ontvangen?

Ja, stuur me het E-Boek
 

Recente Artikelen

  • Professionele web-teksten schrijven in 1-2-14

    Share Tweet Share Pin Email Jouw website is jou...
  • Pay-Per-Click (PPC) advertenties: de voor- en nadelen

    Share Tweet Share Pin Email Jij wil je producte...
  • En nu nog afbeeldingen vinden …

    Share Tweet Share Pin Email Je hebt de inhoud v...
  • Inhoud? Je kan niet streng genoeg zijn!

    Share Tweet Share Pin Email Een mooie website i...
  • SEO – Enkele valkuilen

    Share Tweet Share Pin Email SEO (Search Engine ...

SNELWEB DESIGN

  • 15 Jaar webdesign en SEO
  • Websites en Webshops
  • Gratis E-Boek Webdesign
  • Voorbeelden Websites
  • SEO Zoekmachine Optimalisatie
  • Vrijblijvende prijsofferte

SNELWEB DESIGN SAMENGEVAT

Een stabiele en betrouwbare partner met meer dan 15 jaar ervaring. Samen met Snelweb Design creëert u een web-aanwezigheid die volledig aansluit bij uw wensen en huisstijl. Optimaal gevonden worden in zoekmachines zoals Google is daarbij een must.

WIJ ZIJN ER VOOR U

Vooraf bieden we u graag ons gratis E-boek, tijdens de ontwikkeling helpen we u met het schrijven van uw teksten en na afwerking van uw website kan u  – indien u dat wenst – op basis van ons stappenplan zonder moeite zelfstandig uw website onderhouden.

Snelweb Design

© 2019 - Privacy Beleid - Sitemap.

TOP
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}